آدرس جدید فروشگاه: Design.File24.ir و BartarFile.ir
اطلاعیه فروشگاه
توجه:::::::::::::::::::
توجه:::::::::::::::::::
توجه:::::::::::::::::::
توجه:::::::::::::::::::
آدرس جدید فروشگاه :
Design.File24.ir و همچنین BartarFile.ir می باشد
پروژه با عنوان: طراحی کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گسسته و مقایسه آنها
در این پروژه برای مدل تابع تبدیل کنترل کلاسیک، کنترل مدرن و کنترل بهینه در دو حالت زمان پیوسته و زمان گسسته طراحی شده است. ابتدا کنترل PID پیوسته طراحی شده و سپس PID دیجیتال و سپس رفتار سیستم نسبت به دو حالت مقایسه شده و در مرحله بعد کنترل فیدبک حالت و مشاهده گر و کنترل فیدبک با مشاهده گر طراحی شده و همچنین حالت های سیستم را با مشاهده گر مقایسه شده اند و تاثیر نویز و تغییر پارامتر ها روی رفتار سیستم بررسی شده است. سپس کنترل فیدبک حالت زمان گسسته، مشاهده گر آن و کنترل فیدبک حالت زمان گسسته همراه با مشاهده گر طراحی شده اند و حالت های سیستم را با مشاهده گر مقایسه شده اند. اثر نویز و تغییر پارامترها را روی این طراحی ها بررسی شده است و در آخر کنترل فیدبک حالت بهینه با تابع هزینه دلخواه طراحی شده است و رفتار سیستم با این طراحی را در حضور نویز بررسی شده است. نتیجه ای که گرفته ایم این است که کنترل PID در حذف نویز از سایر طراحی ها موفق تر بوده و کنترل فیدبک حالت نسبت به تغییر پارامترهای سیستم مقاوم تر بوده و از نظر سرعت رسیدن به حالت مانا، SVFC سریع ترین پاسخ را داشته است.
پروژه طراحی کنترلر کلاسیک، کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گسسته و مقایسه آنها در محیط کد نویسی در MATLAB، مشتمل بر 57 صفحه، تایپ شده، به همراه روابط ریاضی و تصاویر با فرمت pdf جهت دانلود قرار داده شده و به ترتیب زیر گردآوری شده است:
طراحی کنترل کننده PID زمان پیوسته
ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻌﺎدﻻت ﺣﺎﻟﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ
ﻃﺮاﺣﯽ ﮐﻨﺘﺮﻟﺮ PID ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش astrom
نمودار های حوزه فرکانس کنترلر طراحی شده
ترسیم ورودی کنترلی به Plant
بررسی رفتار سیستم در حضور نویز و تغییر پارامترهای سیستم
نویز ثابت
نویز سینوسی
تغییر پارامتر
طراحی کنترلر دیجیتال PID
طراحی کنترل کننده PID با استفاده از روش astrom
نمودارهای حوزه فرکانس کنترل کننده طراحی شده
ورودی کنترلی به plant
بررسی رفتار سیستم در حضور نویز و تغییر پارامترها ی سیستم
نویز ثابت
نویز سینوسی
تغییر پارامتر
مقایسه عملکرد PID دیجیتال و PID زمان پیوسته
کنترل فیدبک حالت و مشاهده گر
طراحی SVFC
طراحی مشاهده گر
ترسیم حالت های سیستم و تخمین آنها
طراحی SVFC با مشاهده گر مرتبه کامل
بررسی رفتار سیستم با حضور نویز و تغییر پارامترهای سیستم
نویز ثابت
نویز سینوسی
تغییر پارامتر های سیستم
مقایسه ورودی کنترلی SVFC با ورودی کنترلیSVFC ومشاهده گر
مقایسه SVFC با PID
طراحی FTSC ، FTSC FTSO
تبدیل سیستم به سیستم دیجیتال و استخراج معادلات حالت آن
طراحی FTSC
طراحی FTSO و ترسیم حالت های سیستم و تخمین انها و خطای آنها
طراحی مشاهده گر دیجیتال و ترسیم حالت ها و تخمین ها
ترسیم حالت های سیستم و تخمین آنها زمان پیوسته و زمان گسسته در یک نمودار
طراحی FTSFTSO
بررسی رفتار سیستم در حضور نویز
نویز ثابت
نویز سینوسی
نویز سفید
بررسی رفتار سیستم با تغییر پارامترهای سیستم
بررسی ورودی کنترلی FTSC با ورودی کنترلی FTSCFTSO
مقایسه FTSC با کنترلر PID دیجیتال طراحی شده در بخش دوم
کنترل بهینه
طراحی SVFC بهینه
رفتار سیستم در حضور نویز
مقایسه پاسخ پله سیستم با طراحی های LQR ،SVFC ،FTSC ،PID
جهت خرید پروژه طراحی کنترلر کلاسیک، کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گسسته و مقایسه آنها در محیط کد نویسی نرم افزار Matlab و دانلود آن بر لینک پرداخت و دانلود در پنجره زیر کلیک نمایید.
!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر قیمت محصولات ما را با سایر محصولات مشابه و فروشگاه ها مقایسه نمایید!!
اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقهمند هستید، آموزشهایی که در ادامه آمدهاند نیز به شما پیشنهاد میشوند:
لازم است هر مهندسی که با صنعت ارتباط دارد، حداقل اطلاعاتی درباره مکانیزم؛ پایداری و دوام، عمر و بقای وسایل صنعتی داشته باشد. این درس به ما کمک می کند بتوانیم تجهیزاتی با کیفیتی خوب بسازیم و از خسارات احتمالی جلوگیری نماییم. طراحی اجزای ماشین عبارت است از استفاده از اصول بنیادی استاتیک، دینامیک و مقاومت مصالح برای طراحی اجزاء مکانیکی تشکیل دهنده ...
زمانی که بر روی یک سطح صاف قرار می گیرید، وظیفه سیستم تعلیق (فنربندی) خودرو، کار آسانی به نظر می رسد. اما اگر سرعت گیرها کمتر به شما ضربه وارد کنند آن وقت متوجه می شوید که اهمیت سیستم تعلیق چیست. حقیقت این است که سیستم تعلیق خودرو حجم کار زیادی را در خودرو به دوش دارد. هر قطعه این سیستم بیشتر از هر عضو دیگری فشار را تحمل می کند. سیستم تعلیق یا فنربندی خودر ...
به طور کلی ریخته گری دقیق به فرآیندی گفته می شود که در آن اطراف مدل مومی یا پلاستیکی (مدل از بین رفتنی) را با انواع دوغاب سرامیکی پوشش داده، سپس با ذوب و تخلیه موم محفظه قالب ایجاد شده و پس از پخت قالب سرامیکی در آن ذوب ریزی می کنند. بطور کلی دو روش مجزا برای ساختن قالب ریخته گری دقیق وجود دارد: طراحی قالب و قالب سازی روش اول: ریخته گر ...
با استفاده از اصول بسیار معروف فیزیکی تعدادی سیستم بازرسی غیر چشمی ابداع شده است که می تواند اطلاعاتی از کیفیت قطعات یک تجهیز فراهم آورد، در حالی که هیچ گونه تغییری یا آسیبی به قطعه یا دستگاه مورد آزمایش وارد نسازد. سیستم های آزمون غیر مخرب به اختصار NDT نامیده می شوند. بکارگیری هر یک از سیستم های بازرسی متحمل هزینه است، اما اغلب استفاده موثر از تکنیک های ...
بین سیستم تعلیق اکسل جلو که فرمان پذیر است و ممکن است که محرک هم باشد و سیستم تعلیق اکسل عقب تفاوت وجود دارد. همچنین بین اکسل یکپارچه یعنی سیستم تعلیق ثابت و سیستم تعلیق مستقل تمایز آشکاری وجود دارد. سیستم تعلیق طبق دار دوبل و سیستم تعلیق مک فرسون استرات دو نوع سیستم تعلیق مستقل می باشد که نیاز به فضای کمی در کناره ها و وسط خودرو دارد. در این پروژه ب ...
مکانیزم های انتقال قدرت، وظیفه دارند قدرت و گشتاوری که در موتور خودرو تولید شده را به چرخ های خودرو منتقل نمایند . خروجی موتور خودرو یک شفت می باشد (شفت به میله ای گفته می شود که با چرخش خود، قدرت را منتقل می کند). برای اینکه انرژی این شفت به چرخ های خودرو منتقل شود، نیاز به سیستم انتقال قدرت می باشد. در خودرو ها این شفت خروجی از موتور وارد مجموعه ای به اسم کلاچ می شود. ...
بهره برداری مطمئن و بی وقفه از تاسیسات الکتریکی، مراکز تولید نیرو و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات برقی کارخانجات صنعتی و مراکز اقتصادی تا حدود زیادی به خصوصیات و ویژگی ها و طرز عمل کلیدها و وسایل کنترل مدارها بستگی دارد. در مدارهای الکتریکی وسایل مختلفی به کار می رود که از مهمترین انها کنتاکتور یا کلید مغناطیسی است. استفاده از این کنتاکتور در مدارهای کن ...
مباني توربين گاز را مي توان در كاركرد يك مقطع Air Foil يافت. زيرا هنگامي اين مقطع (بال، پره و…) را در معرض جريان هوا قرار دهيم به علت شكل ويژه دوگ مانند آن، بين جريان هوا در سطح رويي كه با سرعت بيشتري (به علت قوانين آئروديناميك) نسبت به جريان هوا در سطح زيرين عبور مي كند. اختلاف فشاري حاصل مي شود كه در اثر آن مولفه نيروي بالا برنده (LIFT) بر مولفه ع ...
باتوجه به لزوم پیش بینی عمر قطعات داغ توربین های گازی مخصوصا پره های ردیف اول توربین که در معرض دماها و تنش های بالا قرار دارند و اهمیت به سزایی که پدیده خزش در این بین دارد، این پروژه به بررسی رفتار خزشی یک پره نمونه از جنس سوپر آلیاژ IN738LC پرداخته است. بدین منظور ابتدا فرآیند خزش و تاثیر دما و تنش بر خزش و مکانیزم های خزشی تشریح شده اند. در مرحله بعد، روش های ...
روش های تحلیل سامانه های پویا در این جزوه آموزشی بررسی می شوند. سپس شیوه های تابع اولیه گیری عددی دسته بندی می شوند. در ادامه با ترکیب شیوه های ضمنی و صریح، یک روش تابع اولیه گیری عددی نوین مرتبه بالا به روش تخمین تصحیح، NPCm معرفی می گردد. با تعریف عامل های وزنی، بردارهای تغییر مکان و سرعت در گام جاری، به ترتیب تابع بردارهای سرعت و شتاب چند گام پیشین پنداشته می شو ...
تهیه اطلاعات پیوسته به روز و دقیق در مورد مکان و سرعت یک شی معین فقط به کمک توالی مشاهدات در مورد موقعیت آن شی، که هر کدام شامل مقداری خطاست امکان پذیر است. این فیلتر در طیف گستردهای از کاربریهای مهندسی از رادار گرفته تا بصیرت رایانهای کاربرد دارد. روش تصفیه کالمن یکی از عناوین مهم در تئوری کنترل و مهندسی سیستمهای کنترلی می&z ...
نیروی اصطكاك علی رغم فوایدی كه در برخی موارد برای انسان داشته است در پارهای موارد هم به عنوان مانع در سر راه انسان بوده و باعث اتلاف مقدار بسیار زیادی از انرژی می شود. در تعریف كلی به هر تكیهگاهی كه اصطكاك را كاهش دهد یاتاقان یا بلبرینگ (Bearing ) گفته می شود. آیا تا به حال به چگونگی کارکرد وسایلی مانند چرخ های اسکیت یا موتورهای الک ...
اين ساختمان صنعتي داراي دو دهانه هشتی شكل به عرض 20 متر مي باشد. ارتفاع ستون هاي كناري 6 متر و ارتفاع تاج هاي آن نسبت به تراز روي پي 7.5 متر مي باشد. اين ساختمان در جهت طولي داراي 11 قاب مي باشد كه فاصله اين قاب ها از هم 6 متر است. سازه سوله برای جلوگیری از توسعه تنش های حرارتی در دهانه هاي اول و آخر داراي بادبند ديوار و بادبند سقف مي باشد. كليه ...
این پروژه جهت محاسبه تنش و کرنش و همچنین تحلیل تخریب در کامپوزیتهای پلیمری لایه ای در نرمافزار MATLAB نوشته شده است. جهت کد نویسی از تئوری کلاسیک صفحات کامپوزیتی استفاده شده است. ابتدا خواص ماده، ترتیب لایه چینی، تعداد لایهها، زاویه لایهها و ضخامت هر لایه بهعنوان ورودی وارد میشود. سپس ماتریسهای B ،A و D محاسبه می ...
با بهره گیري از نرم افزار متلب و سایر اطلاعات مربوط به کوره هاي قوس الکتریکی می توان گونه ای از آرایش کوره ها و شبکه الکتریکی و تجهیزات آن را بررسی و میزان اختلال شبکه را در شرایط مختلف مشخص نمود. کوره قوس الکتریکی یک بار نامتعادل، غیر خطی و متغیر با زمان است که می تواند باعث ایجاد مشکلات فراوانی در مبحث کیفیت توان (این مصرف کننده ها به سبب تقاضاي جریان با ...
از آنجا كه بسياري از سازه ها داراي اعضاي منحني گونه هستند، براي تحليل ماتريسي آنها نياز به محاسبه ماتريس سختي عضو منحني گونه و نيروهاي گيرداري آن مي باشد. اين پروژه براي محاسبه ماتريس سختي و نيروهاي گيرداري تعميم يافته ناشي از بارگذاري هاي گوناگون وارد بر قوس دايره اي كاربرد دارد. بعد از محاسبه ماتريس سختي و نيروهاي گيرداري با تركيب آنها با ماتريس سختي ...
اين پروژه براي تحليل تير سراسري با هر تعداد دهانه و هر نوع شرايط بارگذاري قائم (منفرد يا گسترده) و لنگر متمركز در محل گره ها كاربرد دارد. روند تحليل بر مبناي روش تحليل ماتريسي سازه ها بر مبناي سختي قرار دارد. كد برنامه بر اساس زبان برنامه نويسي نرم افزار متلب مي باشد. در اين پروژه امكان لحاظ تكيه گاه هاي ارتجاعي انتقالي در محل تكيه گاه هاي داخلي و نيز لحاظ ت ...
اين پروژه بر مبناي روش اجزاي محدود در تحليل سازه ها، به تحليل تير سراسري در موقعيت هاي مختلف بار واحد مي پردازد و در نهايت خطوط تاثير نيروي برشي و لنگر خمشي گره معرفي شده به برنامه را رسم می نماید. خروجي ديگر برنامه كه به صورت عددي مي باشد، مساحت زير نمودارهاي خط تاثير نيروي برشي و لنگر خمشي بين گره هاي تعريف شده مي باشد. امكان در نظر گرفتن هر ...
اين برنامه جهت ترسم خط تاثير هر نوع خرپاي دو بعدي و با هر تعداد درجات آزادي و نامعيني و هر نوع شرايط تكيه گاهي كاربرد دارد. محاسبات برنامه بر مبناي روش اجزاي محدود در تحليل سازه ها قرار دارد. دقت خروجي آن بسيار بالا است. كاربرد آن تنها با وارد كردن ده (10) ورودي عددي يا ماتريسي امكان پذير می باشد. خروجي برنامه بسته به نظر كاربر مي تواند شامل دياگرام خط ...
روش تحلیل اجزای محدود یک روش حل عددی برای بدست آوردن پاسخ در گستره وسیعی از مسائل مهندسی است. اگرچه این روش عموما در تحلیل مسائل سازه ها و قاب ها مورد استفاده قرار می گیرد، ولی می توان از این روش در حل مسائل مکانیک محیط های پیوسته و میدان های مختلف استفاده نمود. در واقع روش اجزاء محدود، روشی برای تحلیل سازه های پیوسته مبتنی بر اصل کار مجازی و اصل انرژی پ ...
در جبر خطی کوفاکتور (یا گاهی مکمل”adjunct”) به ساختاری گفته می شود که هم در محاسبه دترمینان و هم در محاسبه معکوس یک ماتریس مربعی کاربرد دارد. بطور خاص برای هر عضو (i,j) در یک ماتریس مربعی یک عدد بنام کوفاکتور (i,j) محاسبه می گردد که در ماتریسی با نام کوفاکتور برای محاسبه ی معکوس ماتریس مربعی مورد استفاده قرار می گیرد. مدلسازی و تحلیل سیست ...
این برنامه که به زبان Matlab نوشته شده قادر است هر نوع قاب دو بعدی (با هر تعداد درجه آزادی) را تحت هر نوع بارگذاری متمرکز گرهی تحلیل نماید و نتایج خروجی، شامل مقادیر عکس العمل های تکیه گاهی، جابجائی های گرهی و نیروهای داخلی اعضا را ارائه دهد. برای کنترل صحت نتایج دو مثال با برنامه تحلیل شده و نتایج با خروجی های نرم افزار ANSYS مقایسه شده اس ...
روش اجزاء محدود یا روش المان محدود (Finite Element Method) که به اختصار (FEM) نامیده میشود، روشی است عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل معادلههای انتگرالی. (کاربرد عملی اجزای محدود معمولا با نام تحلیل اجزا محدود (FEA) خوانده میشود). اساس کار این روش یا حذف کامل معادلات دیفرانسیل یا ساده سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی ...
پروژه حاضر، تحليل يك صفحه (ورق) تحت بار درون صفحه اي در حالت تنش مسطح به روش اجزاء محدود مي باشد. جنس اين صفحه از فولاد بوده و در دو راستا تكيه گاه مفصلي و در دو راستاي ديكر آزاد مي باشد. روش مورد استفاده در اين پروژه استفاده از عناصر ايزوپارامتريك مي باشد و براي تشكيل ماتريس سختي و در نهايت تغيير مكان هاي گرهي و تنش هاي گرهي (تنش در راستاي x,y و تنش برشي) از تو ...